måndag 8 september 2014

"I was enjoying myself now. I had taken two fingerbowls of Champagne and the scene had changed before my eyes into something significant, elemental, and profound."

Vaknar till frukost på sängen.
Tonfiskmacka, kladdkaka och hallon-smoothie har blivit tradition.
Öppnar paket från familj, vänner och bästa.
Hösten är räddad med pälsjacka och skönaste halsduken.
Får massa fint av alla och blir lite rörd.
Sist får jag de hoprullade rospappret.
En resa till Paris.

Överlycklig studsar jag in i bilen till Köpenhamn.
Champagnelunch i solen på söta Beau Marché väntar.

Inredningsbutik, cafe och resturang. Ett riktigt Emma-ställe.
Får välja vad jag vill så det blir getostsallad, charkbricka, bubblor, latte och kaka. Igen.
Solen skiner och jag myser så mycket att jag glömmer tid och rum.
De roliga butikerna stänger fyra men där och då bryr jag mig inte.
Vill sitta där resten av livet känns det som.
Det blir eftermiddag och jag känner av att jag köpt för små skor.
Det är min födelsedag så plåster blir det inte.
Går in på topshop och köper nya fina skor med sockar till.
Sockar med spets såklart.

Till kvällen har han bokat bord.
 Vi äter femrätters och skrattar åt dagen.
Fyra timmar går fort och det är inte längre min dag.
Ett av de roligare resturangbesöken jag varit med om och en helt fantastisk dag.

Hade inte varit hälften så kul utan dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar