onsdag 8 januari 2014

You can do anything you like. Wearing your heart like a stolen dream. Opening skies with your broken keys. No one can blind us any longer .

Januari
Första dagen på det nya året och han där uppe testar mig direkt.
Jag svarar inte. Noll av tre.
Jag hade lovat mig själv.
Jag minns hur vackert januari var och hur lycklig jag var.
Jag minns kvällen som du sa orden till mig. Orden jag hade väntat på. Hoppats på.

Februari


Februari kom och jag som älskar omtumling blev trött på perfektionen.
Jag var ung, dum och blond. 
Levde för festen på helgerna och ruset dina ord gav mig.
Jag skriver på för min nya lägenhet. Får panik.

Mars

Jag älskade mars. Påsken och våren.
Jag minns hur overkligt allt kändes.
Mars var nog årets bästa månad.
Det var andra gången jag testade det. 
Skärtorsdagen.
När jag hör låten känner jag känsla, hur jag ägde världen.

April


Jag flyttar, lämnar tryggheten och min helt egna lägenhet.
 Minns samtalet och hur jag skrattade åt det. 
Inte visste jag då hur mycket de skulle fylla.
Jag ger för mycket av mig själv.

Maj


Är i Stockholm hos bästis. Jag gör en favorit i repris.
Har en av de roligaste kvällarna på året med Sandrii, på norska.
Jag börjar på något, med blommor i håret. 
Jag minns vad du sa och hur glad jag blev. Hur mycket jag behövde det då.

Juni


Juni är fylld med mysiga minnen.
Vi är i köpenhamn två gånger. Kommer direkt från stockholm till personalfest.
Vi flyger till underbara florens och jag har mina bästa dagar.
Det är midsommar och vi har våran inflyttningsfest på midsommardagen. 
Flytten och stressen är förbi.
Jag har semester. Livet leker.

Juli
Börjar juli med Göteborgs skärgård. Kommer aldrig glömma natten på hotellet.
Känslan håller sig kvar hela månaden.
Måndagsklubben med den sjukaste fyllan.
Köpenhamn i en veckan, sommarens fest och massa dagar på stranden.
Inser att jag bara ville ha det för att jag inte kunde få det.
När jag fick det, ville jag inte ha det.

Augusti
Försöker hitta bilder på mig under augusti, inte min favoritmånad direkt.
Hittar en snygg bild på min rumpa och inte ett enda där jag ler.
Ingens fel. Jag tycker bara illa om mig själv.
Färgar håret i ren panik. Åker till skåne.
Psykologisk baksmälla tror jag på. Hade varit för lycklig för länge.

September
September och jag hittar hem igen.
Födelsedagskalas gånger tre. Köpenhamn gånger tre.
Fyller 25 och känner mig fortfarande som 20. Lite klokare bara.
Spenderar min födelsedag i London med min finaste.
Är mer borta än hemma.

Oktober


Oktober är mycket middagar, äventyr, resturangbesök och vin.
Första utekvällen på över två månader. Hade nästan glömt dig.
Först nu börjar jag trivas i lägenheten.
För att få se dig sover jag ingenting och går direkt från fest till jobb.

November



I november fastnar du och jag kan inte få dig ur tankarna.
Jag opererar ut min visdomstand och kan inte äta på en vecka.
Det är precis då, med den sjukaste hamsterkinden, som jag skakar första gången.
Jag vill veta varför.

December
December var perfektion och jag tröttnade inte.
Den blicken har jag sett tidigare. Jag tror jag vet.
Jag börjar året i Köpenhamn och slutar året i Köpenhamn.
Jag dansar in 2014 och tänker på hur helt underbart 2013 varit.

Slutsats: Blir ingen bonus från jobbet i år.
Prioriterade livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar